Voorwaarden en terugbetaal- en retourneringsbeleid
1. ALGEMEEN
Algemene voorwaarden van VANITYS® en de websites van Lemarcq Vanity, eenmanszaak met vestiging in Zwanenlaan 92, 8400 Oostende (Zandvoorde), België
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle transacties die met VANITYS® worden gesloten alsook op het gebruik van alle diensten van VANITYS®. Er zal enkel afgeweken worden van deze algemene voorwaarden tenzij onderling en schriftelijk overeengekomen.
Gelieve deze zorgvuldig te lezen voordat u een bestelling plaatst.
Alle overeenkomsten zijn onderworpen aan en worden geïnterpreteerd in overeenstemming met het Belgisch recht. Alle aankopen zijn onderworpen aan deze algemene voorwaarden.
Met ‘de onderneming’, ‘we/wij’ of ‘ons/onze’ wordt steeds verwezen naar VANITYS®. Met ‘de klant’ wordt steeds verwezen naar de persoon of personen die bij de onderneming gebruik maken van de dienstverlening of goederen aankopen of ermee instemmen. Elke verwijzing naar de website impliceert een verwijzing naar alle URL’s die eigendom zijn van VANITYS®.
Als naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden kan jij als consument altijd de meest voordelige tekst in jouw voordeel inroepen
2. PRIJZEN
Alle prijzen zijn in EURO en zijn exclusief BTW tenzij de expliciete vermelding van “incl. 21% BTW” is weergegeven.
Op de webshop worden bijkomende kosten zoals o.a. leveringskosten weergegeven in de winkelmand, alvorens af te rekenen.
De prijs van alle bestellingen geplaatst zullen geschieden aan de prijs die op de dag van bestelling gelden.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van eventuele druk/type fouten.
Wij kunnen bij online bestellingen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.
3. BESTELLINGEN
Om een product aan te kopen of een dienst te boeken dient u het product of dienst eerst toe te voegen aan uw winkelmandje. Indien u de gewenste producten aan uw winkelmandje hebt toegevoegd, kan u uw contactgegevens en facturatiegegevens invoeren.
Daarna dient u ons de nodige gegevens te bezorgen voor de betaling van de producten. Indien wij alle voorgaande gegevens hebben ontvangen, zult u een overzichtspagina krijgen. Als u deze aanvaardt, dan is uw aankoop definitief.
Wij aanvaarden bestellingen via online transacties (Mollie en CCV).
Alle transacties met krediet- en debetkaarten zijn onderworpen aan validatiecontroles en de goedkeuring door de uitgever van de kaart. We aanvaarden Bancontact en iDEAL. Indien de uitgever van uw kaart weigert in te stemmen met uw betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling.
Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt. Uw bestelling kan in geen geval verwerkt worden voordat de betaling door ons ontvangen wordt.
Let op: minderjarigen (onder 18 jaar) mogen niet tot de aankoop overgaan, tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd.
4. VERZENDING EN LEVERING
Bestelde producten en diensten worden geleverd overeenkomstig de gevraagde leveringswijze. We zullen geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed maar uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, te rekenen vanaf de dag na uw bestelling, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen.
Alle goederen worden geleverd onder voorbehoud van hun beschikbaarheid.
Promoties lopen steeds gedurende de aangegeven periode of zolang de voorraad strekt. Deze kunnen zonder voorgaande kennismaking op elk moment gewijzigd of beëindigd worden.
Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn en delen we u mee wat de verwachte leveringsdatum is.
Als we niet in staat zijn om de goederen binnen de 30 dagen te leveren, kunt u de ongeleverde bestellingen / producten annuleren op eender welk ogenblik nadat u van de laattijdige levering op de hoogte bent gesteld. Indien de betaling al is gebeurd, ontvangt u de volledige terugbetaling van het betreffende artikel of de betreffende artikelen.
Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de pakbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die u had besteld, dient u ons dit onmiddellijk na ontvangst te melden. Indien we een dergelijke kennisgeving niet ontvangen, wordt de klant geacht de artikelen te hebben aanvaard als zijnde bevredigend.
Andere klachten kunnen uitsluitend behandeld worden wanneer ze binnen de zeven dagen na levering schriftelijk (en bij voorkeur met bijhorende foto’s) worden meegedeeld. De klant staat zelf in voor de organisatie voor de in ontvangst name van de goederen.
We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.
Alle leveringskosten kunnen zonder voorafgaande mededeling worden gewijzigd. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u uw bestelling binnen de geraamde leveringstermijn ontvangt.
5. ARTIKELEN RETOURNEREN
Indien u een artikel wenst te retourneren omdat het beschadigd is, gelieve dan de gegevens op de retournota in te vullen met een beschrijving van de beschadiging en binnen de 5 kalenderdagen na ontvangst samen met een kopie van het aankoopbewijs en het artikel in zijn originele verpakking naar ons terug te sturen.
Wanneer dit aangewezen is, ruilen we het artikel of betalen we de volledige kostprijs terug, inclusief alle gemaakte leveringskosten. Wanneer het om een enkel item gaat van een grotere bestelling dan wordt enkel dat product vergoed en geen verzendkosten.
De klant is zelf verantwoordelijk en staat zelf in voor de retourverzending van de goederen en de retourkosten. Je kan je retourpakket afleveren in de winkel, retourneren via de post of een koerier en soms halen we je product op, als dit zo is laten we je dat weten in de ontvangstbevestiging van je retourmelding.
6. HERROEPINGSRECHT
We willen dat u volledig tevreden bent over elke aankoop bij VANITYS® en streven ernaar om u te allen tijde uitstekende kwaliteit, waar voor uw geld en een prima service aan te bieden.
Conform de reglementering inzake afstandsverkoop hebt u als particulier (niet als bedrijf of eenmanszaak) het recht om binnen de 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag na de leveringsdatum, elke bestelling te annuleren die u via de website hebt geplaatst met het oog op terugbetaling, op voorwaarde dat de goederen ongebruikt, ongeopend en in originele staat zijn.
Dit geldt niet voor:
Bederfbare goederen.
Onverzegelde producten of gebruikte producten.
Waardebonnen
Artikelen die volgens uw instructies werden gepersonaliseerd of op maat gemaakt.
Producten die je online downloadt (app, video, muziek, documenten, cursus, …) Zodra je de download begint vervalt het herroepingsrecht.
Voor diensten geldt dat de levering van de dienst nog niet heeft plaatsgevonden op het moment van herroeping tenzij andere bijzondere voorwaarden van toepassing zijn.
Gezondheids- en persoonlijke verzorgingsproducten
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 3 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 3 dagen is verstreken.
Alle goederen moeten in nieuwe, ongebruikte en ongeopende staat worden geretourneerd, samen met een kopie van uw originele leveringsbon. Sommige producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, dit zijn geopende gel- en verzorgingsproducten waarvan de verzegeling na levering is verbroken of het product is geopend of gebruikt.
Om je herroepingsrecht, zowel in het geval van levering van diensten als levering van goederen snel en correct uit te oefenen, kan je het Europees modelformulier voor Herroeping gebruiken en dit opsturen naar info@vanitys.be of VANITYS, Zwanenlaan 92, 8400 Oostende. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.
7. GARANTIE
Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product.
Op alle elektronische producten geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantie duurt 24 maanden, te rekenen vanaf de datum van de plaatsing van de bestelling (tenzij anders vermeld). Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 24 maanden na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen.
Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.
De aanspraak op garantie vervalt indien andere dan de door de fabrikant aangewezen service/reparatiediensten herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben gepleegd.
8. EDUCATIEVE DIENSTVERLENING
Onder educatieve dienstverlening wordt verstaan opleidingen, privélessen en workshops. Wanneer u ervoor kiest om een opleiding, privéles of workshop te boeken dan gaat u akkoord met volgende bijzondere voorwaarden:
Uw plaats is pas gereserveerd nadat wij uw betaling hebben ontvangen.
Om een plaats te garanderen, dient het volledige bedrag ten laatste 14 dagen voorafgaand aan de opleiding te worden betaald.
Aan sommige opleidingen of workshops kan je enkel deelnemen indien je de basiskennis van het plaatsen van de gelnagels onder de knie hebt. Dit betekend dat u de pathologie en de anatomie van de natuurlijke nagel kent en deze perfect kunt voorbereiden voor het zetten van kunstnagels.
Om de kwaliteit van ieders werk te kunnen garanderen en iedereen gelijk te beoordelen wordt uitsluitend met de producten van ons eigen huismerk gewerkt. Tijdens onze T.O.A. opleidingen worden alle gebruiksproducten, materialen en apparatuur door ons voorzien.
Restitutie is niet mogelijk na aankoop van een opleiding of workshop.
De opleiding kan enkel verplaatst worden wanneer u dit ten laatste 14 dagen voor aanvang van de opleiding aanvraagt. Geen aanvraag = geen verplaatsing!
Examens:
Na het voltooien van de 4-daagse T.O.A. Basics – Complete training, dient u binnen een periode van 2 tot 4 maanden de examens af te leggen. Indien u dit niet doet, vervalt de mogelijkheid om het examen af te leggen en verliest u het recht op uw certificaat.
9. OVERMACHT
In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.
10. VRAGEN OF KLACHTEN
Alle vragen, klachten of opmerkingen kunnen worden verstuurd naar onze klantendienst via info@vanitys.be. We stellen alles in het werk om uw klacht binnen de 5 werkdagen na ontvangst te behandelen. Indien we uw klacht niet onmiddellijk kunnen oplossen, delen we u de vermoedelijke termijn mee. We houden u op de hoogte van elk onderzoek.
11. AUTEURSRECHT EN INTELLECTUEEL EIGENDOM
De inhoud van de websites, de logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc. niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
12. CONTACTGEGEVENS ONDERNEMING
Onderneming: VANITYS®
Zaakvoerder: Lemarcq Vanity
Telefoon: +32 (0)497/37.01.96
Adres: Zwanenlaan 92, 8400 Oostende (Zandvoorde), België
E-mail: info@vanitys.be
BTW-nummer: BE0811.854.762
© VANITYS® – Update 21/01/2024